Boeing 737 - Magazyn Lotniczy
Top

Rodzina Boeinga 737 (Boeing 737) to najbardziej udany program budowy samolotów pasażerskich na świecie. Pierwsze zamówienia na samoloty Boeing 737-100 i 737-200 zostały złożone w 1965 r. I od tego czasu ich liczba przekroczyła 10 000 sztuk.

Boeing 737

Rodzina samolotów Boeing 737 ma już 4 pokolenia:

  • wczesna seria Boeing 737-100 / 200;
  • seria Boeing 737 Classic – modele 737-300 / -400 / -500;
  • seria Boeing 737 NG (Next Generation), w tym modele -600 / -700 / -800 / -90
  • najnowsza generacja Boeinga 737 MAX.

Samoloty wczesnej serii Boeinga 737 Original były przeznaczone do użytku na trasach bliskiego i średniego zasięgu i były produkowane od 1967 do 1985 roku. Razem zbudowano 1831 samolotów wczesnej serii.

Na początku lat osiemdziesiątych w samolocie Boeing 737 zainstalowano nowe silniki CFM56 i cyfrową awionikę, co doprowadziło do pojawienia się serii Boeing 737 Classic. Podstawowym modelem serii Classic – samolot Boeing 737-300, wersja skrócona z rozszerzonym zasięgiem Boeinga 737-500, a także wersja z rozszerzonym kadłubem Boeinga 737-400. W okresie od 1984 do 2000 roku wyprodukowano 1988 samolotów serii Boeing 737 Classic.

Od 1997 r. Linie lotnicze dostarczają samoloty Boeing 737 NG (Next Generation), wyposażone w bardziej wydajne nowoczesne silniki, nowe większe skrzydło z możliwością montażu aerodynamicznych skrzydełek, a także nowe wyposażenie kabiny. Samoloty nowej generacji mają wyższą prędkość, zasięg i wydajność ekonomiczną w porównaniu z poprzednimi modelami. Boeing 737 NG jest również produkowany dzisiaj, wraz z rodziną samolotów Airbus A320, które są głównymi liniami lotniczymi średniego zasięgu linii lotniczych na całym świecie.

Obecnie firma Boeing opracowuje nową generację samolotów Boeing 737 o nazwie Boeing 737 MAX. Nowa seria samolotów ma zastąpić Boeinga 737 NG i obejmuje 4 modele: 737 MAX 7 (zamiennik Boeing-737-700), 737 MAX 8 (zamiennik Boeing-737-800), 737 MAX 9 (zamiennik Boeing-737) -900) i 737 MAX 10 (z najdłuższym kadłubem wszystkich samolotów z rodziny Boeing-737). W tych modelach zmodernizowano kadłub i skrzydło oraz zainstalowano nowe ekonomiczne silniki. Dostawy pierwszego samolotu produkcyjnego w podstawowej wersji 737 MAX 8 rozpoczęły się w 2017 roku.

Boeing 737

Modele samolotu Boeing 737:

Boeing 737-200
Samolot do eksploatacji na liniach małej i średniej długości, zdolny do przewożenia do 130 pasażerów w odległości do 3000 km.
Boeing 737-300
Podstawowy model serii Boeing 737 Classic był do niedawna najpopularniejszym samolotem średniego zasięgu na świecie.
Boeing 737-400
Rozszerzona wersja serii Boeing 737 Classic, która może pomieścić więcej pasażerów, jest popularna wśród czarterowych linii lotniczych.
Boeing 737-500
Skrócona wersja serii Boeing 737 Classic, zdolna do obsługi tras do 5500 km długości lub bez tankowania, aby wykonać kilka krótkich podróży.
Boeing 737-600
Najmniejszy przedstawiciel generacji Boeinga 737 NG, ulepszona wersja modelu 737-500.

Boeing 737-700
Założyciel Boeinga 737 NG jest w stanie przewozić pasażerów do 6000 km przy niskich kosztach operacyjnych.
Boeing 737-800
Rozszerzona wersja modelu 737-700 do użytku na bardziej obciążonych trasach do 5500 km długości.
Boeing 737-900
Najbardziej pojemny samolot Boeinga 737 może pomieścić do 215 pasażerów i leci na odległość 5900 km.

Boeing 737

Nowa generacja – samoloty Boeing 737 MAX

Boeing 737 MAX 7
Samolot, który ma obsługiwać rozszerzone linie lotnicze o małym ruchu pasażerskim, przewozi 130–170 pasażerów na odległość do 7000 km.
Boeing 737 MAX 8
Podstawowy model rodziny, zaprojektowany do przewozu 160-200 pasażerów na dystansie do 6500 km.
Boeing 737 MAX 9
Samolot z wydłużonym kadłubem, zdolny do przewożenia 180-220 pasażerów na odległość do 6500 km.
Boeing 737 MAX 10
Samolot z najdłuższym kadłubem, mieszczący do 230 pasażerów, zasięg około 6000 km.

Specyfikacja Techniczna VVIP.

1 comment

  1. admin 29 Marzec, 2019 at 09:02

    Firma Boeing Corporation ogłosiła wydanie elektronicznej „łatki” do oprogramowania pokładowego dla samolotów 737 Max. Po dwóch katastrofach lotniczych, które miały miejsce w ciągu zaledwie pięciu miesięcy, eksperci nie wykluczyli, że winę za te wypadki może ponosić system, który poprawiał działania pilotów w złym kierunku.

Leave a reply